20 χρόνια

Επικοινωνία για όλες τις εποχές

3.jpg

του Πάνου Φωτόπουλου

«Έχουμε δύο αυτιά και ένα στόμα και με αυτή την αναλογία πρέπει να τα χρησιμοποιούμε».

Για να μιλήσουμε για την επικοινωνία πρέπει πρώτα να μάθουμε να ακούμε. Και αυτό δεν αφορά μόνο τα φυσικά πρόσωπα που απαρτίζουν τις εταιρίες σε όποιο χώρο και να δραστηριοποιούνται. Αφορά σαφώς αυτούς, όμως κατ' επέκταση αφορά και τις εταιρίες.

Η έκρηξη του διαδικτύου, η ραγδαία ανάπτυξη των social media, ο κατακερματισμός της χρήσης μέσων των καταναλωτών, η αντιστροφή της ροής της πληροφορίας (από τους καταναλωτές προς τις εταιρίες), όλα αυτά υποδεικνύουν ένα και μόνο πράγμα. Ότι πρέπει να βρούμε τρόπο να ακούσουμε τι έχουν να μας πουν οι καταναλωτές.

Μα θα αναρωτηθεί κάποιος τι θα γίνει τώρα οι καταναλωτές θα υποδεικνύουν στις εταιρίες τον τρόπο που θα λειτουργούν? Όχι βέβαια. Ο καταναλωτής που σας μιλάει το κάνει αυτό γιατί ενδιαφέρεται για αυτό που του προσφέρετε. Το τι θα κάνετε για να του το προσφέρετε είναι δική σας δουλειά.

Αν θέλετε λοιπόν να δείτε με μια πιο φρέσκια ματιά το τι γίνεται και πως θα πρέπει να αντιδράσετε σε όλο αυτό τον κυκεώνα θα πρέπει να σχεδιάσετε στρατηγικά την επικοινωνία σας. Θα πρέπει να αποτιμήσετε το σημείο που βρισκόσαστε επικοινωνιακά και να οραματιστείτε το που θέλετε να πάτε.

Αν πιστεύετε ότι οι εποχές είναι δύσκολες οικονομικά δεν έχετε άδικο. Όντως είναι, αλλά αυτό δεν μειώνει την αξία της επικοινωνίας αντιθέτως της δίνει μεγαλύτερη αξία αν είναι σαφής, συγκεκριμένη, ειλικρινής και λαμβάνει υπ' όψιν τις ανάγκες των καταναλωτών.

Και για να μην αρχίζετε να κοιτάτε το ταμείο σας όταν ακούτε για επικοινωνία περιμένοντας την λυπητερή των διαφημιστικών ενεργειών... επικοινωνία δεν είναι μόνο η διαφήμιση. Αν θέλετε η διαφήμιση είναι σαν την κορυφή του επιπλέοντος παγόβουνου. Αυτό που φαίνεται αποτελεί μόνο το 10% του όγκου της επικοινωνίας, το υπόλοιπο κρύβεται κάτω από την θάλασσα.

Σχεδιάζοντας λοιπόν μαζί μας τον ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ της επιχείρησής σας θα ξεκινήσουμε με το στάδιο της αποτίμησης και την επισήμανση των δυνατών και αδύνατων σημείων. Σε αυτό το στάδιο απλά θα χρειαστούμε την παροχή πληροφοριών και δείγματα του διαφημιστικού υλικού που έχετε μέχρι σήμερα χρησιμοποιήσει.

Στο επόμενο στάδιο θα σας παρουσιάσουμε την εκτιμώμενη επικοινωνιακή θέση της επιχείρησής σας με γενικές κατευθύνσεις που προτείνουμε να ακολουθηθούν.

Από εκεί και πέρα καθορίζονται πολύ συγκεκριμένες ενέργειες που υπηρετούν την ορθή και συνεχή επικοινωνία της επιχείρησής σας. Σας παραδίδουμε πλάνο ενεργειών και ελέγχουμε συνεχώς κατά την εκτέλεσή του την αποδοτικότητά του ώστε να αναθεωρηθεί όταν παραστεί ανάγκη ή διαφοροποιηθεί το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιήστε.

Εάν λοιπόν αισθάνεστε ότι ήρθε η ώρα να δώστε μια επιπλέον ώθηση στην επικοινωνία της επιχείρησής σας εμείς είμαστε ανοιχτοί να μοιραστούμε την γνώση που έχετε επάνω στην επιχείρησή σας και να την συνδυάσουμε με την εμπειρία μας επάνω στην επικοινωνία.

Γιατί όπως είπαμε και στην αρχή για να επικοινωνήσουμε πρέπει πρώτα να μάθουμε να ακούμε ο ένας τον άλλον. Και αυτό ξεκινάει να γίνεται πράξη από την αρχή της γνωριμίας μας. Δεν έχουμε μαγικές λύσεις, δεν υπάρχουν έτσι και αλλιώς τέτοιου είδους λύσεις. Η μαγεία προκύπτει από την καλή συνεργασία και την αμοιβαία κατανόηση και εκτίμηση των συνεργαζόμενων.

Είμαστε εδώ για να σας ακούσουμε.