Παρόλο που ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) άλλαξε δραστικά το πως οι χρήστες αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται τα προσωπικά τους δεδομένα, οι επενδύσεις σε start up εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στον ευρωπαϊκο τεχνολογικό τομέα, περιορίζονται, με πιθανό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας.
Οι νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων, προκάλεσαν μια έκρηξη καταγγελιών για παραβιάσεις δεδομένων από εταιρείες, ενώ όλο και αυξανόμενη είναι η ευαισθητοποίηση των Ευρωπαίων σχετικά με την προστασία των δεδομένων τους στο διαδίκτυο.
Ωστόσο, έξι μήνες μετά την εισαγωγή των νέων κανόνων για το διαδίκτυο, η έρευνα υποδηλώνει ότι ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) έχει επίσης περιορίσει τις επενδύσεις σε start up εταιρείες στην ευρωπαϊκή τεχνολογική σκηνή, σύμφωνα με το Politico.
Μεγάλες εταιρείες όπως η Google και το Facebook, είναι πιο κυρίαρχες από ποτέ στις αγορές τους και καμία από τους κολοσσούς της Σίλικον Βάλεϊ δεν έχει επηρεαστεί στο ελάχιστο από τις οικονομικές κυρώσεις για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο φόρτο εργασίας.
Περισσότερες από 57.000 καταγγελίες έχουν υποβληθεί στους εθνικούς παρατηρητές προστασίας δεδομένων των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για πιθανή καταχρηστική χρήση δεδομένων. Πάνω από 27.000 οργανισμοί έχουν αναφέρει παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων εντός της προθεσμίας 72 ωρών που ορίζουν οι κανόνες. Οι εθνικοί παρατηρητές διεξάγουν δεκάδες έρευνες, συμπεριλαμβανομένων των κολοσσών του ίντερνετ με έδρα τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Καταναλωτικές οργανώσεις από την Ολλανδία, την Πολωνία, την Ελλάδα, την Τσεχία, τη Νορβηγία, τη Σλοβενία και τη Σουηδία ζήτησαν σήμερα από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή προσωπικών δεδομένων να κινηθεί κατά της Google για φερόμενη παρακολούθηση των κινήσεων εκατομμυρίων χρηστών, παραβιάζοντας τον νέο νόμο της ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα, σύμφωνα με το Reuters.
Η «ακτινογραφία» του GDPR: Τα δικαιώματα, οι υποχρεώσεις και τα προβλήματα προσαρμογής
Η Google, η Amazon και το Facebook έχουν αυξήσει το μερίδιό τους στην ηλεκτρονική διαφήμιση, ενώ οι «μικρότεροι παίκτες», που αγωνίζονται να συμβαδίσουν με το κόστος συμμόρφωσης, έχουν δει να μειώνεται δραματικά το δικό τους κομμάτι της διαφημιστικής πίτας, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία. Ωστόσο, οι start up εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην προστασία των προσωπικών δεδομένων, παρατηρούν αύξηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος.
Ενώ η φετινή συνολική επένδυση στον ευρωπαϊκό τεχνολογικό τομέα είναι πιθανό να υπερβεί τα 19,1 δισεκατομμύρια δολάρια του 2017, σύμφωνα με το Dealroom, έναν πάροχο δεδομένων, το ποσό που επενδύεται κατά μέσο όρο, μια μεσαία start up εταιρεία έχει μειωθεί κατά 40% σε σύγκριση με πριν από την έναρξη ισχύος των κανόνων, σύμφωνα με ακαδημαϊκή έρευνα.
«Ο ευρύς αντίκτυπος των κανόνων στους μικρότερους παίκτες είναι ότι οι επενδυτές συχνά αναζητούν νεοσύστατες εταιρείες εκτός του ευρωπαϊκού μπλοκ κρατών μελών» σημειώνει ο Liad Wagman, αναπληρωτής καθηγητής Οικονομικών στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Ιλινόις στο Σικάγο, σε μελέτη του σχετικά με τον αντίκτυπο του GDPR.
«Οι δαπάνες (σ.σ. συμμόρφωσης στο GDPR) είναι δυνητικά σημαντικές, πιθανότατα θα έχουν αντίκτυπο στις επενδύσεις και τις θέσεις εργασίας», δήλωσε ο Wagman. «Το μάθημα από το GDPR είναι ότι οποιοσδήποτε κανονισμός υιοθετηθεί, θα πρέπει να μην είναι υπερβολικά επαχθής για τις νεότερες επιχειρήσεις», συμπληρώνει
Πηγή: www.cnn.gr