20 χρόνια

Ποιότητα στις Υπηρεσίες Εκπαίδευσης Πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο ISO9001:2000

4.jpg

του ΣΤΑΥΡΟΥ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ - Διευθυντής Μελετών, ΑΡΙΣΤΗ Συμβουλευτική

Η εκπαιδευτική δραστηριότητα στη χώρα μας βρίσκεται πλέον σε μία περίοδο αλλαγών και αναπροσδιορισμού του ρόλου και του τρόπου εφαρμογής της, κυρίως όσον αφορά την οργάνωση όλου του πλαισίου, ακόμα και αυτού του διδακτικού έργου.

Η παραδοσιακή προσέγγιση, σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί φορείς έθεταν μόνοι τους πρότυπα και κανόνες λειτουργίας και καθόριζαν το προφίλ των αποφοίτων τους, τίθεται υπό αμφισβήτηση. Οι αλλαγές που συντελούνται στο χώρο είναι αποτέλεσμα πίεσης, την οποία προκαλούν μια σειρά συνθηκών και παραγόντων που δημιουργήθηκαν ή προϋπήρχαν όπως:

  • Οι αυξημένες απαιτήσεις σε γνώσεις και ικανότητες, που πρέπει πλέον να έχει ο σύγχρονος Έλληνας, παιδί, έφηβος ή ενήλικας.
  • Η απουσία ενιαίας εκπαιδευτικής πολιτικής με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Παρατηρείται συνεχώς το φαινόμενο, κάθε Υπουργός Παιδείας να θέλει να αφήσει το αποτύπωμά του στο σύστημα, τροποποιώντας έτσι με μεγάλη ευκολία πολιτικές, προγράμματα σπουδών, ακόμα και την εξεταστική διαδικασία.
  • Η ίδια η εξεταστική διαδικασία, η οποία δεν υποστηρίζει το ρόλο που θα έπρεπε να διαδραματίζει το σύγχρονο σχολείο, μια και το ποια είναι τα εξεταζόμενα μαθήματα δεν αποφασίζεται μετά από ενδελεχή μελέτη των πραγματικών αναγκών σε γνώσεις, αλλά είναι αποτέλεσμα συγκρούσεων των διαφόρων εκπαιδευτικών συντεχνιών (Φιλόλογοι, Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι κλπ.).
  • Ο αυξημένος ανταγωνισμός στο χώρο.
  • Η αύξηση των λειτουργικών εξόδων.

Η μελέτη και εγκατάσταση ενός Συστήματος Ποιότητας θα βοηθήσει σημαντικά τον εκπαιδευτικό οργανισμό, μια και πρώτα από όλα θα παραμετροποιηθεί η όλη δραστηριότητα, κάτι που θα βοηθάει τη Διοίκηση να παίρνει τις σωστές αποφάσεις έγκαιρα. Παράλληλα, μέσα από τις διαδικασίες που θα αναπτυχθούν, θα καλυφθούν θέματα κρίσιμα για τη δραστηριότητα όπως:

  • Εμπορική Λειτουργία (προσέλκυση «πελατολογίου», καθορισμός όλου του πλαισίου επικοινωνίας με τους «πελάτες» προ της εγγραφής).
  • Διοικητική Λειτουργία (Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, Εσωτερικός Κανονισμός, Αξιολόγηση Διδακτικού και Διοικητικού Προσωπικού κλπ.).
  • Εκπαιδευτική Λειτουργία (Σχεδιασμός, υλοποίηση & παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, οργάνωση εκδηλώσεων κλπ.).
  • Διαχείριση Κινδύνου (Ασφάλεια κύριων και βοηθητικών εγκαταστάσεων, αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων, διαχείριση εξοπλισμού & υποδομών, υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων κλπ.).

Τα οφέλη που θα προκύψουν για τον εκπαιδευτικό οργανισμό που θα υιοθετήσει τη μελέτη και εγκατάσταση ενός Συστήματος Ποιότητας είναι:

  • Αύξηση της ικανοποίησης των πελατών του.
  • Βελτίωση της λειτουργίας του οργανισμού, η οποία θα προκύψει μέσω της βελτίωσης του εφαρμοζόμενου Συστήματος Ποιότητας (Στοχοθεσία / Παρακολούθηση Δεικτών).
  • Σαφής προσδιορισμός του οργανωτικού πλαισίου του εκπαιδευτικού οργανισμού.
  • Σαφής προσδιορισμός του πλαισίου διεκπεραίωσης των καθημερινών εργασιών.
  • Οργάνωση του πλαισίου παρακολούθησης των υποδομών του.
  • Η πιστοποίηση θα παρέχει ένα αδιάσειστο στοιχείο για την ορθή λειτουργία του οργανισμού, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν εργαλείο marketing ή να εξασφαλίσει την «είσοδο» σε έργα, στα οποία θεωρείται προαπαίτηση Συνεργασίας.

 

Σταύρος Συνοδινός
Διευθυντής Μελετών
ΑΡΙΣΤΗ Συμβουλευτική